Metody náboru zaměstnanců

4.9.2018

Metody výběru a náboru zaměstnanců se v průběhu doby mění. Na počátku stačilo zadat inzerát do novin, později se vše přesunulo do onlinu a dnes se již firmy musí snažit, aby obdrželi značku "zaměstnavatel roku".

Metody náboru, více i méně účinné. Podívjte se ty, které jsou teď v kurzu:

Značka zaměstnavatele láká

Firma, která investuje dlouhodobě do budování zaměstnavatelské značky často nemusí řešit nedostatek lidí. Uchazeči se často sami hlásí se svými vyšperkovanými životopisy a chutí pracovat i učit se. Jedná se většinou o moderní firmy, které jsou schopny u uchazeče vysledovat jeho potenciál a nabídnout mu pozici, která jemu i firmě vyhovuje.

LinkedIn, zdroj profíků

Nenajdete zde dělníky ani méně kvalifikované pracovníky. LinkedIn je zdrojem odborníků, manažerů, obchodníků, markeťáků, personalistů, asistentek a tak dále. Dá se využívat v neplacené i placené verzi.

Facebook

Na Facebooku jsou dnes všichni. Jen pozor, spousta lidí své povolání Facebooku neprozradí a váš uchazeč vám může uniknout "mezi prsty".

Portály práce

Pracovní portály tu byly, jsou a budou. Nově vznikají speciální portály práce, které umožňují firmě prezentovat sebe sama pomocí videa, fotek z firemního prostředí, referencemi spokojených zaměstnanců. Pomáhají budovat značku zaměstnavatele mezi uchazeči. Na stejném místě se prezentují uchazeči/talenti. Příkladem je proudly.cz nebo cocuma.cz. Určitě se jich časem na českém rybníce vylíhne více.

Z vlastních zdrojů

Rozhlédněte se. Není ve vaší firmě někdo, pro koho by byla pozice výzvou? Splňuje všechny požadavky? Výborně! Nabídkou pozice svému zaměstnanci ukážete, že kariérní postup je možný. Sice jste stále ještě nevyřešili neobsazené místo, ale třeba jste si právě získali nové sympatie a loajalitu stávajícího zaměstnance. A to se vyplatí!

 

Začněte už ve škole

Firmy se specifickým zaměřením již pochopili, že takového specialitu na trhu prostě nenajdou. A proto navštěvují školy, zapojují se do výuky, sponzorují, nabízí exkurze, praxe a stáže. Výsledkem je příliv "mladé krve", která navíc není oborem naprosto nedotčená.

Úřad práce

Nejlepší cestou, pro úspěšnou spolupráci s úřadem práce, je osobní kontakt s úřednicí, která pochopí jakého zaměstnance hledáte. Dejte si pozor na pracovníky, kteří u vás v podstatě pracovat nechtějí, jen jsou „nuceni" se pohovorů účastnit.

Generace 50+

"Díky" nedostatku lidí a stárnutí populace firmy objevují nový zdroj zaměstnanců - Generaci 50+. Jejich přínosem jsou rozhodně životní zkušenosti, dlouhodobé znalosti oboru, loajalita a často kontakty na "ty správné lidi". Nebudeme si mazat med kolem pusy. Generace 50+ má i své nevýhody. Pokud však využijete správný mix generací či rozdělíte efektivně činnosti, vše může fungovat perfektně.

Personální agentury

Personální agentura je odborníkem na trh práce. Disponuje databází prověřených uchazečů, které může do firem nabídnout. Součástí spolupráce je speciální testování kandidátů dle požadavků pozice. V nabídce jsou také služby psychologa či personální audit.

 

Přejeme mnoho úspěchů při náboru nových lidí. A pokud s náborem potřebujete pomoc, jsme vám k dispozici.

Chci pomoc s náborem zaměstnanců

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779